onsdag 2 mars 2011

En liten liten hand

Nu ligger loppan nära nära och sover, hon har sin lilla hand i mitt armveck. Som att hon är orolig att mamma ska försvinna om hon inte håller i... Lilla loppan mamma ska ingen stans. Det är galet vad tiden går fort, nu väger hon sju kilo snart och är fem månader och två veckor. Idag så somnade hon på mitt bröst, precis som hon gjorde när hon var liten och alldeles ny... Min lilla älskling har fortfarande feber, och jag håller alla tummar och tår att hon ska vara feberfri imorn. Och mindre snorig, för jag kan inte slappna av. Jag är livrädd att hon ska få svårt att andas, så vid varje litet ljud som kommer från henne flyger jag upp ur sängen. Och rätar upp henne för att fria hennes luftvägar, man blir galen och nervös av detta... Mammas fina älskling, jag hoppas så att du är frisk igen imorgon.

Inga kommentarer: