söndag 15 augusti 2010

Jaha

Idag är en sån dag där allt bara känns grått grått grått... Det är ingen rolig känsla, jag har ätit frukost och kikat bloggar nu på morgonen. Jag lyckades sova till nio vilket är väldigt bra för mig. Jag funderar på vad jag skulle vilja göra idag och jag har ingen aning, jag skulle vilja ta en promenad. Men det kommer jag inte orka, jag orkar inte springa på stan i butiker heller... Att däcka i soffan hela dagen lång som resten av veckan känns inte som ett alternativ... Att hitta på något med en polare känns sådär, för jag är fan inge kul att umgås med just nu.... Jag kan bara komma på en enda sak jag vill göra, jag vill föda barn. Jag vill att liten ska komma ut nu, det är så jävla tråkigt. Att bar vänta och vänta, men samtidigt är det spännande att inte riktigt veta vad som komma skall.... Jag funderar på namn, för några månader sedan hade jag bestäm mig. Jag hade ett pojk och ett flicknamn och de var perfekta, nu har jag börjat tveka och tänker att pojknamnet är perfekt men är verkligen flicknamnet det ? Nu har jag två alternativ till en ev dotter, och jag velar och velar och velar på..... Samtidigt som jag tänker på det hela tiden, att snart kommer liten och då blir jag mamma, så har jag så jävla svårt att greppa det hela. Det känns så overkligt och stort och så kommer den den hemska prestationsångesten som kommer över mig... Att inte misslyckas att jag själv ska ta hand om och fostra en ny liten individ.... Det är så stort så svårt att greppa.

Inga kommentarer: