måndag 13 december 2010

Min dotters första lucia

är snart över... vi ligger båda två i sängen efter en långt bad. Vi är helt utslagna och lillan sover sen en timme tillbaka och jag ska snart joina henne. Idag var det uppstigning tidigt för att åka och fira lucia. Vi åkte och kikade på lillans kusiner när de lussade och det var så mysigt. Hon hade på sig en tomtedräkt med luva och allt och var så snäll och lugn när de lussade. Sen fick hon alla uppmärksamhet och njöt i fulla drag av alla som ville titta på henne och klappa. Hennes kusin var så stolt att hon var där, får jag hålla henne så alla mina kompisar ser att jag kan det helt själv. Frågade hon, det är klart att hon fick. Så lillan satt i sin kusins knä och så klappade alla kompisar henne försiktigt försiktigt. Hon skrattade och tyckte det var jättemysigt och hennes kusin var så stolt över henne. Det värmde i mammahjärtat att se. Sen gick vi hem och vilade och på kvällen gick vi en sväng med hennes gudmor på stan och kikade in när stadens lucia blev krönt. Ett mycket bra sätt att fira sin första lucia på.

Inga kommentarer: