onsdag 22 december 2010

När det gör ont i mammahjärtat

Min lilla stjärna har blivit förkyld, jätte förkyld och snorig. I natt sov hon dåligt och hon fick sova i min säng hon vaknade flera gånger och grät och hade svårt att andas. Hon fick näsdroppar då eller otri baby som det heter. Idag har det varit full rulle och vi gick bara ut för att vi skulle på föräldrargrupp, annars hade jag aldrig tagit ut henne när det är så här kallt. Nu ikväll skulle jag söva lillan och hon var så snorig och ledsen och kom inte till ro. Mostrarna var här så de bar omkring på henne lite och tillslut somnade hon i min famn. Jag lade ner henne i sängen och så sov hon en stund. Nu ligger jag bredvid henne med datorn i knät och hon sover nära nära, men nyss så vaknade hon och bara skrek rätt ut. Jag klappade och pussade och strök över den lilla kinden och som tur var somnade hon om. Min lilla lilla flicka, inte vill mamma att du ska vara sjuk din första jul.

Inga kommentarer: