måndag 27 december 2010

Som hon växer

Min fina tjej, nu sitter hon i sin stol och kikar på mig i köket ibland när jag gör saker. Hon sitter givetvis med stöd av en kudde och bara korta stunder, så hon inte blir för trött i nacke,axlar och rygg. Hon greppar allt som kommer i hennes väg, mitt hår och halsband är de som brukar råka mest illa ut. Men i onsdags drog hon ner en skål med tomater på golvet när vi åt tacos. Hon har börjat dräggla jättemycket och gnager och stoppar allt hon kan i munnen, så det är helt klart tänder på G. Hon ligger i sitt babygum och sparkar på bågen som alla leksaker sitter i så de dinglar över hennes huvud. När hon ligger på rygg och vill att man ska ta upp henne försöker hon resa sig och gör en sitt up, för att komma upp. Eftersom att jag varit sjuk så har mjölken sinat lite, men jag planerar att helamma igen när jag blir frisk. Nu håller hon i flaskan helt själv när hon äter. Hon har börjat bli så stor min lilla tjej, hon lär sig nya saker varje dag och det är fantastiskt att få delta i hennes utveckling.

Inga kommentarer: