måndag 11 april 2011

femton timmar elller inte...

Nu är det såhär, att jag alltid har tänkt att loppan ska börja på fsk i jan 12. Då är hon ett år och fyra månader.... Jag har tänkt att hon är så liten och att jag ska ta tillvara på denna tid när hon är liten. Och så skulle hon börja på fsk och jag har en vision någonstans om att hon skulle få vara ledig på fredagar och att hon inte skulle gå jättelånga dagar.

Men så har jag funderat lite hit och dit över att hon kanske kan börja på fsk i november, då är hon ett år och två månader. Och jag hoppas så att hon går då. För då tänkte jag att hon kan gå femton timmar i veckan de första månaderna som en inskolning. Och främst för att jag inte riktigt kan motivera att hon ska vara hemma med mig, hela tiden när hon kan utvecklas så mycket mer på fsk. Och femton timmar är ju bara tre förmiddagar och så kan jag jobba lite då med. Mjukstart för oss bägge.... Men jag vet inte, jag känner det beror helt och hållet på hur loppan utvecklas. Hur hon är som barn, om hon klarar av det. Många barn börjar ju när de är ett år och går fulltid från början. Ja det tåls att funderas på... Börjar hon inte i november så måste hon aktiveras dagligen för att utvecklas och stimuleras här hemma. Träffa andra barn göra olika saker osv. Det kräver betydlig mer av mig som förälder, för att bara gå hemma och lalala är ju otänkbart...

Sen är det stora valet vart hon ska gå. Kommunalt eller privat ? Stort eller litet ? mångkulturellt eller inne i stan ? reggio emilia, waldrof, engelska valen är så jävla många.... och det värsta av allt är nog att jag sett för mycket inifrån. Kan helt enkelt för mycket, för att bara välja... Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag hade haft någon självklar att diskutera med !!

Inga kommentarer: