måndag 4 april 2011

Mammor och barn

Varannan måndag träffar loppan och jag mammorna och bebisarna från föräldragruppen jag var med i. Tyvärr har vi missat flera tillfällen, p g av sjukdom,resa och annat. Det är lite tråkigt, men idag tog vi iaf bussen iväg. Loppan fick åka baby björn och sitta framåtvänd för första gången, det gillade hon. Jag tog med vagnen med för jag trodde hon skulle bli trött och kanske sova i vagnen. Men hon sov en stund i min famn när vi var på träffen och sen satt hon i björnen när vi åkte dit och hem. Det är jättekul att träffa alla mammor och att se hur alla barn växer. Nu börjar de ju upptäcka varandra barnen, de pillar, biter, slickar, klappar och slår varandra om vart annat. God paj och fika blev vi bjudna på idag och det var så mysigt. Sovrutinen gick perfekt idag och loppan somnade vid kvart över sju. Vid kvart i åtta, hade jag diskat, plockat undan och städat efter badet i badrummet. Massa fritid till mig =), men det är ju bara skit på tv så jag läser bloggar istället. Och funderar på hur det ska bli med allt...

Inga kommentarer: