torsdag 14 april 2011

Mitt samvete...

Idag bestämde sig mitt samvete för att hälsa på och det var inte alls kul... Jag har fått chansen att pröva ett nytt jobb, ett jobb jag kommer kunna ha samtidigt som jag är mammaledig med loppan. Det känns roligt och spännande och pröva något nytt och det är alltid kul att få en chans att visa vad man kan, är villig att lära sig. För att jag ska fixa detta har vi gjort en deal, jag ska jobba tre dagar denna vecka och tre nästa. Jag har jobbat två av tre dagar. Loppan har varit hos världens bästa barnvakter och det har gått så bra för henne. Jag jobbar inte långa dagar men det är jävligt intensivt och just nu är jag så trött att jag tror jag ska dö. Jag var hemma vid halv fem, då lekte jag och loppan sen åt badade hon och jag läste saga. Vid kvart i sju somnade hon... Då skyndade jag mig att damsuga och torka golvet i köket. Sen badade jag en snabbis och så har jag jobbat och ätit lite middag... Hur fan får singelföräldrar ihop det ?? hur i hela helvette räcker tiden till ?!!!. Igår skulle vi till bvc innan jobbet, vi gick upp i good tid och han mycket väl. Men endå kände jag mig så jävla stressad. Samtidigt så är jag så glad att jag inte har någon sambo, tänkt att komma hem och inte vara något rolig alls? Må som en överkörd ko och bara vilja leka med babyn och göra det man "måste" innan man somnar. Usch och fy... Men å andra sidan kanske jag inte haft lika dåligt samvete mot loppan då.... det här är så jävla svåra beslut att ta :/. Jag tror att det är jag som är gnällig och saknar loppan och får dåligt samvete lite i onödan, för hon har det hur bra som helst vet jag. Och det är nyttigt för henne att hon träffar andra människor, att hon inte bara behöver dra omkring på sin gamla mamma.... Så här mycket ska jag i vilket fall som helst inte jobba, det rör sig om max en heldag i veckan borta från henne... och det tror jag skulle funka ?!. Imorn ska jag jobba med och sen sen (nu säger jag något jag inte sagt på ett års tid) SEN ÄR DET HELG !! och för första gången på så länge så känner jag en skillnad på vardag och helg. Och är så så glad att jag ska få vara med loppan hela helgen =)=). Nu ska jag och mitt samvete fundera vidare lite.....

Inga kommentarer: