fredag 1 april 2011

Sovrutiner !

Idag kom vi hem från semestern. Så idag börjar vi lite smått med nya rutiner. Loppan är duktig och sover så bra i sin egen säng. Nu brukar hon somna krig sju. Varje kväll får hon bada, hon älskar det och hennes hud klarar det mycket bra. Den nya rutinen är att jag läser för henne, jag har inte så många böcker för hennes ålder ännu. Men det ska jag ordna imorn. Så först badar hon, sen får hon pyamas och så läser jag för henne. Sen får hon flaskan och så sover hon. Idag var hon inte trött när vi läst färdigt så det tog ett tag innan hon somnade. Men nu sover hon gott :). Jag tycker det är väldigt viktigt att hon har rutiner på kvällarna och jag vet att det är av högsta vikt att man läser för barnen. För att främja deras språkutvevkling. Det är ett mysigt och bra sätt att slappna av på på kvällen. Jag läste i senaste numret av mama där de hade problem med barn som
Inte ville gå och lägga sig. En mamma skrev om en tvååring som
Inte ville sova om han inte fick tutten och hon höll på att sluta amma.. Han var två år och jag tycker att hon sköt sig själv i ryggen där ....

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: