torsdag 29 juli 2010

Förvärkar

Mensvärken har inte försvunnit och jag har haft den en vecka. Den i samband med att det trycker neråt är inte jätteskönt. Jag känner tydligt hur liten ligger med rumpan uppåt och utåt och det är ganska mysigt. Det är svårt att hitta en skön ställning att sitta i men det går bra att ligga ner och då ligger jag mest på sidan. På måndag är den en månad kvar till bf datum och om en vecka ska jag till bm, sen är det fritt fram för mig att börja pusta frusta hoppa och studsa för att försöka mota ut liten själv. Även fast jag nog egentligen är tveksam till om jag kan påverka liten något. Det sägs att det är helt upp till dem när de vill komma ut. Sammandragningarna har nu slutat skönt tänker ni, nej säger jag för nu har jag börjat få förvärkar istället. Det är inte som någon spa-behandling det inte, men det är ju kroppen som förbereder sig på att den lille ska komma ut. Jag har inte börjat bli nervös ännu utan är mest nyfiken på hur det kommer bli. Nyfiken samtidigt som jag är livrädd för igångsättning .... Den som lever får se !

Inga kommentarer: