fredag 23 juli 2010

Liten har blivit så stor

Jag har varit jättetrött hela dagen vilket inte är så konstigt eftersom att jag sov ca två timmar i natt. Jag kom hem sent efter en mysig grillkväll med finaste "mostrarna" men kunde inte somna, jag vred och vände mig och bökade runt ett bra tag men lyckades endå bara skrapa ihop två timmars sömn. Jag träffade barnmorskan idag och nu har mitt hjärta äntligen fixerat sig, jag längtar så mycket och är så nyfiken på att få träffa mitt älskade älskade barn. Allting såg så bra ut och jag blir så glad och stolt varje gång hjärtat slår som det ska och magen växer enligt kurvan. Det tyder på att mitt hjärta mår bra, och det betyder allt.
Jag tycker att det känns så overkligt att liten snart är här, det ska bli så spännande allting. Nu börjar jag även känna att liten är så stor att det inte längre är så skönt att vara gravid. Egentligen ska jag inte gnälla för jag har mått som en prinsessa hela graviditeten och sluppit alla besvär som många tyvärr får. Men nu börjar jag få ont i ryggen och det är så svårt att vända på sig och att böja sig i vissa vinklar är omöjligt. Liten ligger men rumpan uppåt och där är magen stenhård. Sammandragningarna från helvettet har även varit på besök idag och jag börjar inse att jag inte orkar lika mycket som jag skulle vilja. Jag var nere med finaste C och tog en cola och kikade på folk på en restaurang nu på kvällen, men jag kan knappt sitta upp på stolen och att gå dit respektive hem som i vanliga fall tar tio minuter tog tjugo och jag vi fick stanna säkert tio gånger för jag hade så hemska sammandragningar. Om liten bara stannar i magen en vecka till så får h*n så gärna komma ut sen älskade älskade liten. Resten av kvällen och imorgon blir det vila vila vila och ev träffa vänner på kvällen. Jag skulle ha åkt iväg med några vänner på en inflyttningsfest, men inser att det inte finns en chans att jag skulle orka det. Jag lyssnar på kroppen och är hemma och njuter av att bara vila istället !

Inga kommentarer: