tisdag 25 januari 2011

Glädje

Idag har jag haft en fantastisk dag tillsammans med min älskade dotter. Hon har börjat prutta med munnen och saliven bara flyger. Hon skrattar så högt och har så roligt. Hon äter palsternacka som jag fryst i kuber. Hon älskar det, nu kastar hos sig efter skeden med mat på och äter nöjt upp. Vi har haft besök x 2 idag, imorse var finaste K och L här, L är så förtjust i lillan och vill klappa henne och leka med henne och försökte vid ett tillfälle även att bära iväg på henne. Men det får vänta, L är sexton månader och lillan tycker det är så kul med andra barn. I kväll hade vi två av mostrarna här på middag, det var jättemysigt och jag lagade pasta. Lillan satt med vid bordet och käkade först palsternacka och sen somnade hon i min famn när hon åt flaska. Idag köpte jag gröt åt lillan, banan gröt som jag tänkt att vi ska pröva... Men sen sa K att det kanske är bättre att börja med helt naturell gröt. Det fanns inte, men jag ska kika på ett annat ställe. Kan vara smart att börja med det. Idag hade jag ett långt samtal med försäkrings kassan och vi kikade lite på min föräldraledighet och ett så glad sak är att jag kommer att vara hemma året ut med min fina fina tjej. Jag kommer att förmodligen att jobba fyra - åtta dagar i månaden i höst och ev även i vår. Vi får se hur det blir med det, men det vore fantastiskt om det funkar. Min sista glada nyhet är att jag i morse vann inte bara en utan två aktioner på tradera, på vårjackor till hjärtat. Två jackor för 180 kr, jag hoppas de är så fina som de var på bilderna. Nu är det snart sovdags och jag hoppas vi får en lika bra dag i morgon.

1 kommentar:

Fia sa...

Finns mild havregröt av samma märke som banangröten om du vill prova :) Men tror inte det är så stor skillnad egentligen mer än att det är lite smak på banangröten :) Jonathan åt banangröt först och han älskar det :) nu äter han både havregryns gröt och mannagrynsgröt :) Mums tycker han :)