söndag 23 januari 2011

Min fina fina tjej

Nu har lillan blivit så stor att hon inte somnar så fort man lägger henne i vagnen. Hon somnar inte heller lika lätt i min famn eller bredvid mig, när vi är någon annan stans än hemma. När hon var två månader somnade hon bredvid mig i soffan på ett fik. Det tror jag inte hon skulle göra nu, har hon väl somnat så sover hon bra och kan sova på stökiga fik och andra ställen där det är mycket ljud. Men hon slappnar inte av och somnar i min famn lika lätt längre. Jag tror det har med åldern att göra. Hon växer och nu är hon väldigt med, vill vara med och titta och se allt som händer. I går var vi borta på middag och jag försökte söva henne i soffan till lets dance, när de andra åt dessert. Det var omöjligt, hon ville vara med vid bordet istället. I em gick vi hem till C på fika tillsammans med K. Vi blev kvar hela kvällen och det var så mysigt, jag trodde att lillan skulle somna i min famn eller på soffan. Men precis som igår så ville hon vara med och inte sova, hon sov en stund i famnen på både C och K, men inte alls länge. Så vid nio gick vi hem, dels för att hon behöver sova och dels för att jag inte vill vara ute och gå med henne senare än så. Jag fick en skön kvällspromenad och hon somnade i vagnen och sover ännu.

Inga kommentarer: