måndag 24 januari 2011

Mamma och baby träff

Denna vecka började med att vi var och träffade alla mammor och bebisar som gick i vår föräldrautbildning... eller vår och vår MIN. En av mammorna bjöd hem för två veckor sedan och imponerade stort med massa hembakat och gott fika. Idag blev vi bjudna på lunch hos den andra mamman och galen som jag är tog jag på mig att bjuda hem hela högen hit om två veckor. Och jag la mig då på en helt egen nivå och sa, jag bjuder på mack fika !! Där satt den, tänkte jag. Det går inte att misslyckas, nu tänker jag givetvis inte baka brödet själv. Det finns ju de som gör det och det är ju ambitiöst av dem. Men det är inte jag, den tiden lägger jag hellre på att vara med min dotter. Och jag vill inte utsätta de andra för mitt brödbak heller, det kan inte bli bra.
Det var jättemysigt att träffa alla mammor och bebisar igen, men fan vilket liv det blir åtta bebisar och åtta tjattrande mammor i ett och samma hem. Lillan älskar ju att träffa andra barn så hon kikade nyfiket på dem och vad de gjorde. Hon klappade sin kompis A när de låg bredvid varandra på filten. När vi kom hem var vi båda helt slut, så vi badade och lekte och sen var det middag och läggdags för lillan. Jag har försökt kolla på film nu ikväll, men det funkar ju aldrig... Jag ska ju alltid göra massa annat och så har jag ingen aning om vad som hänt... Nu blir det sängen snart för imorn ska vi ha besök X 2.

Inga kommentarer: