måndag 10 januari 2011

Världens snällaste ?

Jag får ständigt beröm av mina nära och kära, för att jag är själv med min dotter och att jag är så duktig. Det drar alltid ihop sig i magen när folk säger så. För det är inte alls jobbigt, hon är världens snällaste baby. Hon sover bra på nätterna, vaknar en gång och äter. Hon tar både flaska och tutte, var tyvärr tvungen att börja med flaska när jag var sjuk i julas. Och hon är alltid glad, hon är bara ledsen om hon är trött, hungrig eller vill ha blöjan bytt. Hon gapar i högan sky om hon blir arg för att hon inte får vara i famnen och kika på allt man gör. Men det är ju ohållbart, så måste det ju vara. Hon accepterar alla människor i våran närhet och skrattar mycket och länge när hon får uppmärksamhet. Och så läser jag alla dessa bloggar, om barn som inte vill sova, som inte vill ta tutte, som inte vill släppa tutte och som vägrar flaskan och bara matvägrar. Nu är mitt lilla gryn bara fyra månader, så min tid kommer den med. Det är jag säker på och som de säger, större barn, större problem. Jag vill bara skriva ner detta, nu så jag minns i framtiden hur oändligt tacksam jag ska vara för att hon är så snäll min fina fina tjej.

Inga kommentarer: