onsdag 26 maj 2010

Äntligen

Idag tog jag äntligen tag i mig själv, jag har tänkt på det i flera veckor men idag tog jag tag i mig själv. Det var liten som påminde mig, eftersom att jag har feber och har sovit dåligt flera nätter i rad så åkte jag hem och vilade efter jobbet. När jag la mig ner så började liten sparka som aldrig förr och då pratade jag lite med magen och knackade på den. Då sparkade h*n tillbaka och då kom jag på att jag kan ju ta och läsa nu ju. Så jag gick och hämtade en bok och läste ett kapitel ur den. Nu är tanken att jag läsa en stund varje dag för liten i och sedan utanför magen, det kommer att främja litens språkutveckling och det är ju alltid ett plus. Så idag började jag läsa Pippi !! Ambitionen var förstås att läsa på engelska först men jag orkade inte, så det blev Pippi Långstrump.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv