onsdag 5 maj 2010

Jag har det väldigt bra tralallala

Jag har pratat lite med vänner som tidigare varit och även är gravida och inser att jag har det väldigt bra i min graviditet. Jag vaknar inte flera gånger per natt och måste kissa, jag vaknar en gång och det är klockan sex. Då vaknar jag och går upp och kissar och efter det går jag och lägger mig igen och somnar om. Det tycker jag är lite lyx. Fast å andra sidan har jag fått massa bristningar men de kunde jag inte bry mig mindre om. Jag resonerar så att jag är glad och tacksam att jag är gravid och då är några bristningar hit eller dit det minsta problemet, jag vet att inte alla tänker så. Men det gör jag. Jag har inte fått några sendrag eller något tandkött som blöder, mina tuttar växer så jag inte längre kan korsa armarna över dem, och det kan vara lite krångligt ibland. Liten rör sig varje dag och det känns bra för då vet jag att h*n lever. Fast å andra sidan tänker jag varje dag att om jag inte känner att liten rör sig idag så är något fel och då måste jag åka i ilfart till bb och hoppas hoppas hoppas att de får ut liten i tid. Jag oroar mig för att liten ska få för sig att komma alldeles för tidigt som nu i veckan eller nästa, men nästa vecka ska jag till bm så då får hon väl ta en titt och lyssna på hjärtat och säga att allt är bra och att ditt barn kommer inte att komma för tidigt, för de säger de alltid. Till alla de sa det till min kompis på torsdagen, på fredagen födde hon sin son. Detta var i vecka 34.... Jag ber till högre makter varje dag att allt ska gå bra och att liten kommer ut när h*n känner för det och mår bra !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv