fredag 21 maj 2010

Sommarbarn

Nu har sommarvärmen kommit till stan, och jag älskar det. Det är så underbar,när jag åkte till jobbet vid halv åtta tog jag inte med någon kofta och heller ingen jacka. Jag slutade efter lunch och det var underbart varmt då med, jag och J köpte fika och så invigde jag min mammabaddräkt när vi hade pick-nick i solen. Det var så varmt och skönt, jag drack massor och låg i skuggan långa stunder med. Idag mötte jag en kvinna som berättade att hon fick sitt första barn i mitten av juli, aldrig mer ett sommarbarn sa hon då. Men jag tycker att det är ganska bra att vara gravid på sommaren, allt blir så mycket enklare då. När fötterna sväller och det enda man får på sig är ett par tofflor tex. Man kan ha så lite kläder som möjligt på sig, äta massa isglass och bara njuta av sin tjocka mage + även för att alla vänner kan ligga bredvid den strandade sälen på stranden och känna sig extra smala och fina ;). Man kan inte planera när man vill bli gravid utan bara önska, hade jag varit gravid mitt i vintern hade jag varit glad över det med. Men nu väljer jag att se det positiva i att jag är gravid på sommaren och försöker hålla det =) För blir detta en supervarm sommar så är det inte säkert att jag är lika glad i början av Augusti ;)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv