onsdag 19 maj 2010

Funderar...

Jag funderar faktiskt inte bara på negativa saker när det gäller liten... Men jag tycker att man bör vara realist, och inte ta ut något i förskott... Men endå så har jag funderat lite kring detta med gudmor och gudfar, för om allt går som det ska så ska jag döpa liten. Och jag har egentligen redan bestäm mig för vem jag vill ha som gudmor/gudfar. För mig betyder detta oerhört mycket och det är ett viktigt beslut för mig. Jag vill inte att det ska bli fel, jag vill att det ska bli rätt från början och att det blir två personer jag kan lita på till 110%. En kompis till mig gjorde misstaget att berätta i samband med att hon berättade att hon var gravid att hennes vän skulle bli barnets gudmor... Det skulle hon aldrig ha gjort, vännen vände henne ryggen under hela graviditeten utav ren avundsjuka och ställde sedan inte upp alls under graviditeten... Hon var puts väck i åtta månader och sedan dök hon upp och undrade när dopet skulle hållas... Sånt där beteende tål jag bara inte, jag blir så arg när jag tänker på det. Givetvis så blev hon inte gudmor och konstigt nog fattade hon inte varför... Jag bestämde mig ganska tidigt i graviditeten och har inte ändrat mig sedan dess, men jag vill vänta med att berätta. Eller berätta och berätta, det är väl jag som frågar om dessa två personer kan tänka sig denna uppgift.. Det vill jag vänta med tills det finns ett barn att vara gudmor/gudfar åt. Jag kan ju även berätta att det inte på något sätt var glasklart när jag funderade ut detta... Det finns så många som jag skulle vilja be, så många som jag vill uppmärksamma lite extra.... Nu är det bara spännande och se om jag håller det jag bestämt... Men det är ju bara jag som vet, om det blev så eller inte så så spännande kanske det inte var endå....

Inga kommentarer:

Bloggarkiv