fredag 28 maj 2010

I mina lungor

Febern är nu borta, det är inte hostan och inte heller svullnaden i halsen. Den har flyttat sig ner i lungorna. Japp där läste ni rätt, jag vet att det händer men det har aldrig hänt mig förut. I natt så la jag mig med alla mina kuddar och skulle sova, trodde ja ja.. Jag låg och lyssnade på mina egna andetag och hörde hur den lixom ven och pep varje gång jag andades. Det var mycket obehagligt, jag kunde inte sluta lyssna på det så jag låg och lyssnade på det i flera timmar och hostade så jag nästan kräktes. I morse hostade jag tills jag kräktes och då fick jag panik och ringde 1177, det ska man aldrig göra... De skrämde upp mig med lunginflammation och fan och hans moster. Enbart för att jag är gravid så blev de väldigt stressade och bad mig ringa vård c och få en tid. Jag fick en tid senare idag och åkte dit, doktorn tittade på mig och undersökte mig och tog massa prover. Inget större fel enbart en förkylning som gått ner i lungorna... Han sa att jag kunde få hostmedicin, jag tackade nej och gick därifrån. Nu vill jag bli frisk nu nu nu !!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv