torsdag 3 februari 2011

full rulle...rulle

Idag har vi haft en rolig och lång dag, vi följde med en tjej i mammgruppen på babysång i en kyrka utanför stan. Det var vi och tre mammor och bebisar till från mammagruppen, det verkade vettigt. Några trams sånger, men över lag vettigt så dig ska vi gå igen.
Så prommenixade vi lite och loppan sov vid lunch, hon sov ända till hennes kusiner och bästa faster kom på besök. Då var det full fart, de hade med sin gamla gåstol till loppan och hon gillade att sitta i den. De skjutsade henne över golvet i den och hon tyckte det var så kul. När vi fikade så satt loppan med och fick morot och potatis, den sprutade hon ut. En del av den i alla fall, jag säger alltid till henne när hon gör sådär. Men de tyckte ju hon var jätterolig och skrattade massor åt henne, smidigt. Då blev det ju värsta allan-ballan efftekten. Loppan var i sitt esse och busade loss, när maten var slut så hade de jätteroligt.
Så bad jag loppans faster kika i munnen, jag varnade för att hon skulle bli arg och sprattla. Det är ingen fara sa faster, hon är undersköterska och barn brukar inte knorra när hon ska kika dem i munnen. Det var ju inte så här med min lilla dam, hon blev arg och gapade och vred sig och ville inte alls bli petad i munnen. Faster varken såg eller kände något, men sa att loppan beter sig precis som bebisar gör när de ska få tänder. Så vi får vänta och se. På kvällen tog vi en sväng till loppans gudmor och sen var det hem och sova för loppans del och softa i soffan för mig !

Inga kommentarer: