tisdag 1 februari 2011

Ett riskorn

Det måste vara en tand, annars vet jag inte vad jag tar mig till. Idag har lillan varit tröstlös och gråtit, hon har inte haft feber men inget har varit bra. Istället för att gå ut som vi brukar göra vid lunchtid fick hon ligga i min säng och sova och jag låg bredvid. Hon sov i över två timmar och jag lyckades somna i en. På eftermiddagen var hon trött och ledsen och så sov hon en stund vid fem tiden. Hon somnade vid tio efter att ha varit riktigt ledsen en längre stund, så nu hoppas jag för hennes skull att hon får sova några timmar. Det känns som att det är en tand på G och det såg så ut, jag fick kika en snabbis i munnen på henne. Men nu har hon ju fattat att jag vill kika mer så då drar hon ihop munnen till ett litet litet streck ! I måndags och idag hade vi egentligen planer med vänner, men nu blev det av olika anledningar inte så. Det var bra med tanke på tanden som nog är på g. Jag hoppas lillskruttan får sova nu och att tanden kommer fram snart så hon slipper ha ont. Hon hade så ont i dag och grät verkligen krokodiltårar. Det gjorde så ont i mamma hjärtat, och inget hjälpte.

Inga kommentarer: