tisdag 8 februari 2011

Mamma mamma barn !!

I går så bjöd jag och lillan hem alla mammor och barn från föräldrargruppen. Det var en mamma och pojke som inte kunde komma, men sex mammor och barn klämde vi in här hemma. Jag var orolig att det skulle bli trångt och att vi alla inte skulle få plats. Men det gick så bra så, jag hade bakat två sorters kakor och scones. Te, kaffe och saft bjöd vi med på. Det var mycket lyckad och alla gillade fikat, vilket jag var lite nervös över innan. Men det gick bra och alla barn kikade nyfiket på varandra. Alla utom min unge som sov nästan hela tiden de var här, men hon var väll trött så varför inte. När de gått var vi båda helt slut och det blev en lugn kväll och vi sov båda väldigt gott i natt.
Idag har vi promenerat i det fina vädret och kikat runt i hela stan efter en sittvagn som går att ha åt båda håll. Det finns en i hela stan, en enda sort. Den är väldigt fin, perfekt skulle jag vilja säga. Men den kostar en bra slant så vi får se hur det blir. Jag tycker att det är så tråkigt att ha barnet vänd från sig när man går. Då får man ju ingen kontakt och det tycker jag är tråkigt. Så en vagn som man kan välja åt vilket håll man vill ha den vore ju perfekt.

Vi gick förbi en lekpark som har babygunga, så vi stannade där för att pröva om lillan gillade att gunga och det gjorde hon. Hon skrattade och tyckte det var jätteroligt, tänk att hon är så stor nu att hon kan gunga. Min fina lilla tjej.

I går satt hon även själv utan stöd för första gången, tills hon fattade att jag inte satt bakom. Då tappade hon balansen och ramlade. Nu sover skruttan och jag ska käka lite innan vi ska iväg och träffa några kompisar !

Inga kommentarer: