måndag 14 februari 2011

sova sova sova

Det har blivit lite knasigt med sömnen för lilltjejen nu i helgen. Det senaste är ju att hon sover två gånger/dag en gång runt elva och en gång runt fyra. Det gör det ju väldigt svårt med planeringen. I helgen har vi varit iväg och även haft besök så det har blivit lite si och så med sömnen. I går var loppan jätteledsen och övertrött och sov inte alls som hon skulle på dagen, så eftermiddagen och kvällen var kaos. Hon somnade vid nio på kvällen och sov sen till halv ett, då vaknade hon och åt. Det brukar hon göra, sen flyttade jag över henne till min säng för hon var klarvaken. Så låg hon där och åt på sina fötter och sparkade mig i huvet och lite sånt, sen blev hon otålig och ville gå upp. Fast det var mitt i natten, så då fick hon sitta bredvid mig sängen och då brukar hon klättra på mig. Det gjorde hon ett tag och sen la hon plötsligt huvet på min mage och somnade. Då la jag henne på hennes kudde bredvid mig och då vaknade hon till, kikade på mig la sin lilla arm om min hals. För det är så lång den når och så sov vi så till klockan sju i morse Det var så mysigt ♥.
I dag när hon skulle sova på dagen, sov vi tillsammans i min säng för jag är så förkyld och var helt slut och i eftermiddags så somnade hon på soffan. Det tycker jag är okej att hon gör på dagen, men på natten ska hon sova i sin egen säng om det inte är undantagsfall som igår. Hon är så duktig och somnar utan knorr i sin egen säng varje kväll.

Inga kommentarer: