tisdag 30 mars 2010

vad tror du?

Ul närmar sig och jag får frågan från fler och fler. Vad tror du det blir för kön ? Tror du att det är en pojke eller flicka ?Vad vill du helst ha ?.
Jag funderar och tänker, jag tänker att om jag får ett friskt barn, om jag ser ett hjärta som slår och två armar och ben och en fin ryggrad och alla fingrar och alla tår... Så kommer jag nog inte fatta att det är min baby som finns där i magen. Men sen när det har lagt sig så är det enda som betyder något att det är friskt barn. Och om allt går bra och vi är två i slutet av sommaren som det är tänkt, då ska jag tacka högre makter varje dag för denna fina gåva som jag fått... Sen tänker jag, att jag tror att det är en tjej, jag vet inte varför men jag tror det. Men sen tänker jag att tänk om det är en liten pojke, det kanske det är? För att jag kom på ett sånt fint namn i söndags, det var så självklart så givet. Sen tänker jag att kanske blir det lättare med en tjej, därför att jag själv är tjej och att det skulle bli mer utmaning om jag fick en son. Sen sa min farmor till mig i veckan du är en typisk pojkmamma E, inte mjuk och mesig utan hård och rak... Och jag tänker att jag inte vet, att jag inte har någon aning alls... Och att jag inte vågar hoppas eller tro, för om jag gör det så kanske någon tråkigt händer.... sen tänker jag att jag ska sluta mesa mig och tänka framåt att det är en liten pojke eller flicka som ligger där inne. Och att snart kommer h*n ut till mig, och då ska jag älska h*n tills tidens slut och göra allt för att denne ska få en trygg och säker uppväxt och bli en stark självständig individ. Och sen tänker jag att det är helt otroligt, att jag ska få barn.. Äntligen och att någon växer och utvecklas i min kropp, och snart kommer denne ut till mig. Då känns det overkligt och jag vågar inte tro på det, då kikar jag på bilden från ul och tänker jag redan har sett ditt lilla hjärta slå två gånger så nära mitt eget. Och det är ett mirakel ...Sen lägger jag handen på magen och känner sparkarna där inifrån, då vet jag att vi har kontakt och att kärleken till dig redan är så stor.

Inga kommentarer: