torsdag 1 april 2010

Hur tänker du nu....

Ikväll fick jag ett sms från litens pappa, han skickar som om ingenting har hänt och frågar om han kan få ett mms efter ul imorgon... Jag blir mycket förvånad och undrar hur han tänker, jag erbjöd honom att vara delaktig i sitt barns utveckling i magen för tre veckor sedan. Då får jag en utskällning och ett svar där han meddelar att han inte vill ha någon kontakt alls med mig före barnet kommer. Vi kan höras i höst skriver han, när barnet kommit... Jag accepterar det och skriver att han gjort sitt val och att det är upp till honom. Jag förväntar mig sedan att han ska hålla detta, eftersom att det är hans förslag och att han själv sagt att han inte vill ha någon kontakt alls...Men så hör han av sig igen, och givetvis ska han få en bild förutsatt att allt går bra imorgon. Men jag förstår inte hur han tänker, han har alltså inte gjort en enda chans till att förklara sig eller be om ursäkt för att det blev som det blev och han bara skickade ett sms... Inte ett ord eller en endaste bokstav där han visar att han ens förstår innebörden av vad han faktiskt gjort. I lördags träffades vi och då har han chansen att komma fram och fråga hur liten i magen mår, men inte ett ord inte någonting alls... Och jag blir så förvånad över hans beteende, för jag kan inte på något sätt förstå hur han tänker....Han vill ju inte ens träffa mig för att prata om hur det ska bli med allt..... Jag blir så trött och tycker att det vore så underbart att slippa lägga energi på hans ojämna beteende....

Inga kommentarer:

Bloggarkiv