fredag 16 april 2010

Namn nr 1 klart

Yes, jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta. Men namn nr 1 är klart, nu har jag ett pojknamn som jag är helt säker på att jag vill ha. Jag är helt säker på vilket tilltalsnamn jag vill ha och funderar nu mest på ordningen i mellannamnen, det blir fem namn. Det lutar åt att det även blir fem namn om det blir en flicka, jag har tre mellannamn klara och nu har ja några kandidater på tilltalsnamn. Samt några kandidater på det sista mellannamnen, det blir efter en god vän tror jag. Men nu vill jag ju veta vem som ligger där inne,så jag vet om jag ska fundera vidare på flicknamn eller om det är lilla * som ligger där inne. Jag har bestämt mig för att berätta för mina närmsta vilka namn jag väljer och kommer inte att skriva ut det här på bloggen. Nu hoppas jag att det går lätt att besluta flicknamnet och att jag inte ändrar mig tusen gånger efter det.... (funderar samtidgt lite hur mycket skit jag får för att jag skriver med blått och rosa... ;)).

Nu till nästa viktiga ämne, jag har beslutat vem jag vill ha med på förlossningen. Det var ett ganska självklart val för mig både den första och den andra. Nu får inte båda vara med inne och jag har dem lite som en back up, det kan hända något som gör att ingen av dessa kan när det väl gäller och vad gör man då. Jo då frågar man den tredje personen man tänkt på, nu är jag säker på att någon av dessa tre ska kunna delta. De umgås inte med varandra vilket gör att chansen att alla tre för förhinder samtidigt är mycket liten. Jag frågade den tredje personen igår och hon blev väldigt glad och ville gärna ställa upp. Det var ju det jag hade trott så det känns bra. Givetvis kommer det finnas så mycket som fem tillfrågade personer utifall något skulle hända, att fråga mer än fem känns överdrivet. Och då får jag helt enkelt ta den som är närmst, jag skriver så med risk för att vissa säkerligen kommer att hålla sig lite på avstånd när dagen d är här;). Jag är glad att jag har vänner som jag kan lita på och som ställer upp när det verkligen gäller...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv