måndag 5 april 2010

Love

Idag är det en mycket stor dag för mig och liten. Vi går in i vecka 20 och på söndag är det exakt halvtid tills liten tittar ut. Nu börjar det kännas verkligt att liten faktiskt ska komma till mig. Det är helt otroligt och så roligt, nu ska jag lite smått börja göra en lååång lista på vad som ska införskaffas till litens ankomst. Men precis som jag resonerat tidigare så kommer jag inte köpa mer än det nödvändigaste, resten får jag fixa när liten kommer. Eller rättare sagt be ngn annan om hjälp med att fixa. Hade vi varit två så hade det varit mera självklart vem som skulle ordna med det. Men så är inte fallet och det kommer bli bra endå. Just ni finns kläder i olika storlekar fram till mnd 6, en snuttefilt och outfit att åka hem från bb i. Fina sockar från lundmyr till hösten finns, som vi fick i påskägget av finaste mormor och morfar to be. Säng till liten de första fyra-sex mnd finns. Nu ska vagn, skötbord, bilbarnstol och de stora sakerna fixas. Under de första tjugo veckorna så har det gått väldigt upp och ner, nu har vi ett eget hem och jag har fått rätsida på det mesta. Givetvis med hjälp av finaste vänner och familj. Jag sa från början att man aldrig ska ropa hej men de sista 20 veckorna ska jag njuta och glädjas åt detta och förbereda mig på litens ankomst. Och det är exakt det jag ska göra nu !!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv