tisdag 13 april 2010

hallo där inne...

Liten sparkar inte så hårt ännu, och tur är väl det. Jag känner att något rör sig där inne varje dag men det är inte exakt som en spark. Det kommer nog tydligare nu när liten blir större och starkare. Jag har hittills sovit bra under hela graviditeten och vaknade de första tio veckorna klockan sex varje morgon för att gå upp och kissa. Det är ganska skönt att det inte är så längre. Nu har jag fotat magen för v 20+0 bilden och jämför med bilder från vecka 13 och vecka 15, nog har magen växt men det känns mer än vad det syns ;) Jag är så nyfiken på vem som bor där inne, är det en liten tjej eller en liten kille. En kompis sa till mig att man får ju mer testosteron i kroppen om det är en pojke och då började plötsligt fundera på att det kanske är det en liten pojke där inne i magen. Det är så stort och jag är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne. Jag har ju ett solklart pojknamn och tänker att det kanske är ett tecken, det är kanske en pojke just därför. Men jag har trott nästan hela tiden att det är en liten tjej, så nu vet jag inte. Jag har tre fina tjejnamn som jag velar mellan så vi får väl se vad det blir. Det viktigaste är ju att det är en frisk liten krabat som kommer ut och att allt går bra. Nu ska jag knacka på magen och se om jag får något gensvar.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv