lördag 3 april 2010

något riktigt läskigt

I vanliga fall tycker jag att jag känner mig kropp ganska väl, jag vet att jag kan jobba långa pass utan att äta och fortfarande hålla fokus. Jag vet att jag kan vara vaken ett tag utan att äta frukost direkt. Med graviditeten har det ändrats, i börjar var jag så hungrig att jag kunde äta en hel ko. Jag kunde äta en normalstor måltid och fem minuter senare så var jag lika hungrig igen. Det la sig och nu har det varit mer som vanligt. Nu äter jag mindre portioner i fler omgångar, barnet börjar ta plats och det får inte plats lika mycket då. Idag gjorde jag bort mig rejält, jag somnade vid halv sju imorse och sov till tolv. Jag åt ett äpple och låg kvar i sängen, jag kände att jag började bli hungrig med tänkte jag hinner duscha innan. Jag tar en lång och varm dusch och plötslig känner jag, hur det hungern kommer som ett slag i bakhuvudet. Jag funderar och tänker att jag hinner duscha klart, fail det gjorde jag inte. Det börjar flimra framför ögonen och jag tror att jag ska svimma, det är jätte halt i badet så jag kliver ur. Jag går och hämtar en kopp med blåbärssoppa och ett äpple, jag sätter mig ner och det snurrar hela tiden. Jag kliver in i duschen och duschar av mig allt sen går jag till sängen helt dyngsur och lägger mig, jag äter resten av mitt äpple i väntan på att det ska sluta snurra... Jag har aldrig mått så dåligt, det var så jävla obehagligt och dumt gjort av mig. Jag borde ha ätit innan jag duschade, nu vet jag det. Jag ska aldrig mer göra så mot mig och mot liten i magen... Nu mår vi betydlig bättre så nu ska vi förbereda för ikväll, då flera vänner kommer hit och det ska bli så kul !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv