torsdag 8 april 2010

liten när kommer du ut?

Paniken börjar fånga mig nu på morgonen, det slår mig att om mindre än 20 veckor så kan liten vara här.... Oj tänker jag, det är ganska snart... Jävlar det är väldigt snart, och även om jag går över tiden och liten kommer om 22 veckor så är det väldigt snart. Sen kommer den värsta paniken tänk om liten får för sig att dyka upp om en månad, det finns barn som klarat sig från vecka 23 i Sverige, de är långt ifrån färdiga men tänk om det händer... Vad ska jag ta mig till och nu får jag panik och vill springa på stan och köpa allt, allt det som står på min lista och lite till... Men sen tänker jag att om det skulle stå en vagn och massa andra saker här hemma så skulle jag pilla på dem hela tiden och inte kunna koncentrera mig på ngt annat. Och jag skulle bädda baby sängen tusen gånger och det skulle inte vara bra.... Jag själv kom i vecka 32 och det är väldigt tidigt jag vägde ca 1,5 kg. Det är inte bra. Men nu beslutar jag mig för att börja förbereda i vecka 30. Det tycker jag känns vettigt ! Ja så får det bli, inga stora grejer före vecka 30. Jag får fundera på namn nu istället.... hm liten liten vad ska du heta ??

Inga kommentarer:

Bloggarkiv