onsdag 9 juni 2010

Del 2

Idag var det alltså dags för del två av föräldrakursen. Vi pratade om förlossningen och vad som sker i kroppen. Det är ju inte som i film att vattnet går på någons jävligt dyra skor och efter det så krystar man lite och sen kommer babyn ut. Vi fick även lite info om olika sätt att lindra smärtan på. Det var allt från att ta en dusch hemma till att få en oerhört stor och lång nål inkörd i ryggraden...Mycket upphetsande Det är tur att man läst på en massa hemma för allt är så ytligt och man får ytterst lite information där kan jag tycka. Sen fick vi en läxa med, att träna på hur vi ska andas. Hon gick igenom hur man andas och slappnar av på olika sätt, så nu ska man träna på det hemma. Sen ska man väl fundera lite på hur man vill ha sin förlossning, det har jag redan gjort. Det är jag väldigt klar över, men när man väl kommer dit så lär man ju skita i det och enbart fokusera på att babyn ska ut ut ut. Två träffar kvar, nu ska jag göra ingenting en stund och sen ska jag bloggga lite om mina tankar kring förlossningen !!

Inga kommentarer: