tisdag 8 juni 2010

liten är stor

Nu har jag kommit till den punkten när jag verkligen känner att jag är gravid,idag har jag varit på toa minst en gång i timmen. Det är helt otroligt att jag är kissnödig hela tiden. Men nu börjar liten bli stor och ta plats i magen. Det känns för att jag inte får plats med lika mycket mat som tidigare och det är verkligen trångt i magen för lungor och allting som trängs där inne med liten. Enligt vårdguiden så väger liten ca 1,4 kg och är ca fyrtio cm lång och liten behöver minst dubbla sin vikt innan h*n kikar ut. Det är underbart att vara gravid och magen växer som det ska vilket gör mig så glad. Sparkar och rörelser känner jag nu hur tydligt som helst och det är underbart. Men nu är det elva veckor kvar till beräknad födsel och jag längtar så tills min lilla skrutt ska komma ut.Samtidigt så förstår jag inte att det faktiskt bor någon där inne i magen som ska komma ut till mig och vara med mig hela tiden sen. Jag längtar och är så nyfiken och se vem som bor där inne och jag längtar även till förlossningen. Det ska bli så stort och jag tror inte man kan föreställa sig hur det är förens man fått uppleva det.

Inga kommentarer: