tisdag 22 juni 2010

sammandragningar

I början av graviditeten funderade jag mycket kring hur det känns att få sammandragningar, och om jag skulle känna dem. Alla gör ju inte det, nu vet jag hur det känns att ha dem. Hela livmodern spänner sig och jag lovar att det känns. Man måste stanna upp och lixom räta ut sig och vänta på att de ska "gå över". Det är inte skönt men det gör heller inte ont, det är mer obehagligt. Jag får dem när jag går fort eller anstränger mig på annat sätt. Det är inte så kul men det är ju inget farlig. Nu känner jag verkligen att liten blivit så stor i magen, det är omöjligt att böja sig och göra vissa rörelser för då är det någon som tar emot. Och nu känner jag vart liten ligger om h*n ligger med huvudet eller rumpan och spjärnar mot livmoderväggen. Det är en sån underbar känsla och jag älskar att vara gravid, det är så mysigt. En tråkig sak är att jag har något knas i ryggen, det är långt ner på vänster sida och det gör att ryggen låser benet på något konstigt sätt så jag kan inte lyfta på benet som jag ska. Det är inte alls skönt och det strålar smärta i både rygg och ben... Jag hoppas det går över snart !!

Inga kommentarer: