torsdag 10 juni 2010

så mycket

Det är så mycket som snurrar i mitt huvud nu... Tankar om framtiden, om att liten har lärt sig att lägga sig med ryggen mot min mage och böja sig som i en båge så att magen blir stenhård. Och att jag faktiskt kan känna h*n där inne, hur det blir mer och mer verkligt för varje dag som går. Att snart kommer liten ut och då är jag mamma. Att varje dag i magen är viktigt för att liten ska komma ut och må så bra som möjligt. Om att jag börjar känna lite stress inför vem som ska vara med på förlossningen....Om att bb väskan snart är färdigpackad och att jag är redo att föda barn nu om det skulle vara så... Om att jag själv är född i vecka 33 och att det motsvarar om tre veckor för min del, och det är fan för tidigt jag måste förbereda mig nu nu nu..... om att förbereda sig innebär att packa klart bb listan, skriva listor på allt som ska göras/köpas och förberedas... sen måste jag komma ihåg att öva på att andas med..... Jag är lite stressad känner jag ....

Inga kommentarer: