torsdag 17 juni 2010

Jag finner inga ord

Nu måste jag ta upp en sak som jag funderat på väldigt länge, jag ser ofta på unga mödrar nu när jag är hemma på eftermiddagen. Det är norska och danska mammor med och jag säger inget om unga mammor och drar alla över en kant och säger att det är bra eller dåligt att vara en ung mamma. Men nu får jag fan nog, nästan alla på detta program röker, de röker när de är gravida, de röker när de är ute med sina barn i vagnen eller i bilen. De röker INNE och de röker när de HÅLLER I BARNEN OCH HAR DEM NÄRA NÄRA. Igår var det en tjej som har en son på två år, hon är gravid och röker hela tiden och hon röker även inne. Så säger hon "jag tror inte att min rökning påverkar mitt barn, han har astma men jag vet inte varför. Och det är säkert inte farligt att röka när man är gravid det är bara något som barnmorskan säger". Vad är det för fel på folk? Jag blir så jävla arg, jag blir så arg att jag inte vet vart jag sa ta vägen. Det bevisar ju att man inte är mogen nog att ha barn, om man inte förstår att rökning skadar sitt barn. Vad är det för fel på folk ? Jag blir så arg, jag var tvungen att skriva av mig här. Jag blir så äcklad de är så vidrigt, jag tycker det är illa nog att man röker när man är ute och går med barnvagnen...

Inga kommentarer: