söndag 13 juni 2010

Love

Det enda negativa med att vara gravid är att jag vaknar så tidigt på morgonen, jag gick och la mig vid ett då jag plockat undan efter mina vänner som varit här hela kvällen innan de gick ut på krogen får att dansa järnet. De var så roligt att träffa dem alla igen och jag kände ingen avundsjuka eller sug alls efter att gå ut på krogen när de trippade iväg på höga klackar efter tolvtiden inatt.
Jag vaknade halv åtta men låg kvar i sängen ett bra tag. Nu är det inte alls långt kvar tills liten kommer och jag har funderat ganska mycket på hur livet kommer bli när liten gjort entré. Jag funderar kring om liten kommer att vara frisk när h*n kommer ut och hur liten kommer att må efter förlossningen. Jag funderar mycket på om hur det skulle vara om liten hade någon sjukdom eller så som inte synts på alla de ul jag gjort, och jag tänker inte på det med rädsla utan mer som att man kan aldrig veta den som lever får se. Jag funderar på hur våra liv skulle förändras om liten var sjuk och behövde rullstol eller dyl, det finns så många olika saker som kan uppstå som inte synts på ul. Jag resonerar så att om jag är medveten om att det inte självklart att liten är frisk och att långt ifrån alla barn föds friska, så blir choken kanske inte lika stor om det skulle visa sig vara något som inte är som det ska. Förstå min förvåning om det visar sig att allt är bra, vilken glad överraskning det skulle bli. Men jag håller alla mina tummar och ber till högre makter att allt ska vara bra och ser så fram emot hösten och de första månaderna tillsammans med liten. Jag är ju så Nyfiken på vem som bor där inne och har gjort sedan i december. Nu frukost för mig och magen.

Inga kommentarer: