fredag 11 juni 2010

Hur blev det såhär??

Jag har aldrig, aldrig brytt mig om vad andra tycker eller fallit för något jävla grupptryck. Det har aldrig varit min grej, tills nu tydligen.. Graviditeten gör mig svagare och det gillar jag inte. Jag kom på det idag, hemska tanke... Enda sedan jag blev gravid så har jag sugit i mig information om allt som har med barn och graviditet att göra, nej där ljög jag. I flera år jag vet inte hur många kanske åtta kanske fem så har jag sugit i mig all information jag kunnat få om graviditet och små barn... Jag har läst och tittat och lyssnat och haft mig. Jag har alltid tänkt att jag inte behöver köpa på mig saker för ett helt u- land till liten innan h*n är här. Jag hade heller inte tänkt att ta emot några presenter till liten innan h*n är här.. Tagit emot presenter har jag gjort, eller ja farmor och mormor har kastat grejer efter oss sedan vecka 15 så då har jag tacksamt tagit emot dem och bett till liten i magen att inte dö nu bara för att jag är så skrockfull.. Jag har alltid tyckt att man inte ska ta i när man spricker innan barnet är här och gå bananas kan jag göra när liten är här... Men nu känner jag hur jag börjar stressa upp mig över att jag inte har det och det och det och det, som alla frågar efter och undrar över.... Och jag börjar känna stressen och tänker fan allt det där måste jag fixa... Nej tänker jag sen, jag ska hålla mig till min grundplan och inte u-lands handla bara för att "någon" annan tycker.. Jag har klarat mig utan "bara för att alla andra", i hela mitt liv så varför skulle jag inte göra det nu.. Nej slut på stressen, allt utom två saker i bb väskan är packad och det är bara några få saker som ska köpas innan liten kommer... Nu ska jag sluta stressa och lyssna på musik lite och titta på magen när den dansar sen ska jag iväg ikväll =)

Inga kommentarer: