tisdag 22 juni 2010

Förkyld

I helgen var jag sambo i två dygn, det var mycket trevligt. Finaste S har sålt sin lägenhet så när han är i stan så bor han hos mig. Det var mysigt att ha sällskap, även fast vi inte sågs alls på dagarna lite som att ha en sambo på riktigt. Det var ju tänkt redan från början att S ska vara med på förlossningen, nu slog detta även honom och precis när han skulle åka hem igår så sa han vi måste ju sätta oss ner och prata igenom detta. Det var ju lite lustigt med tanke på att jag föreslagit detta under flera veckors tid. Det löser sig känner jag ut ska liten oavsett vem som är med eller inte, jag kommer ju att vara där iaf så mycket vet jag. I lördags var jag ute med några vänner och tog några glas, de tog några glas jag drack cola och mineralvatten. Vi satt ute hela kvällen så jag lyckades bli förkyld, det var därför jag inte orkade blogga igår. Jag kom hem vid sextiden och var helt slut, jag seglade ner i soffan och orkade inte göra så mycket mer än det. Jag hade planerat att blogga men orkade inte. Jag sov tio timmar och nu mår jag betydligt bättre !
Nu är det nio veckor kvar tills litens bf, på sin höjd elva då jag blir igångsatt om jag gått tio dagar över tiden. Det känns så overkligt, att snart är det slut. Snart är jag inte gravid längre och snart kommer liten ut, jag tror inte riktigt man förstår förens man har sin lilla baby i famnen. Listan är gjord och nu ska det bokas in en dag men någon glad person som vill följa med och hjälpa till att handla det allra nödvändigaste. Tanken var från början att ha skötbord över badkaret, jag förstår inte riktigt hur jag tänkte då badrummet är så litet att man knappt får plats att stå en person där inne. Så det blir skötbord i sovrummet istället.

Inga kommentarer: